Mulle tundub, et lennureisid toovad minus välja alalhoidlikuma poole, sest lennujaamad on alati kohad, kus mulle kiirustamine ei meeldi. Mulle meeldib, kui mul on piisavalt aega oma värava otsimiseks ja ma ei pea muretsema, kui turvakontrollis kogemata kauem läheb. 50 minutiline vahe Frankfurdis kahe lennuki vahetamiseks tundus seetõttu veidi ärevusttekitav. Natuke rohkem kui veidi ärevusttekitav oli ka fakt, et lennujaama jõudes selgus, et meie lend hilineb pool tundi. Õnneks pakkus Air Namibia oma lehel välja online check-in’i võimaluse, kuid kuna keegi meist printerit reisile kaasa polnud võtnud, lootsin, et high-tech Saksamaal sobivad tõestuseks ka pdf formaadis boardingukaardid.
Kui me lõpuks Frankfurdis maandusime, oli meil aega 40 minutit. Transfeeri check-in laua otsimiseks ei jäänud enam võimalust, seega läksime välja riskile ja lootsime sakslaste mõistvale suhtumisele. Kuna me pidime muu seas ka terminali vahetama, oli jooksmist palju ja umbes 20 minutit enne lennuki plaanipärast väljumist olime me jõudnud esimese tõelise takistuseni. Boardingukaartide kontroll. Tormasin kõige ees, arvuti lahti, ja üritasin puki otsas istuvale mehele oma kõige paremas saksa keeles selgitada, et meie kaardid on virtuaalsel kujul. Ta ei heitnud neile pilkugi ning suunas meid oma noore kolleegi juurde, kellel olevat triipkoodilugeja. Tol türklasel oli see tõesti olemas, kuid arvutit nähes raputas ta pead. Ei saa. Siiski pidin ma talle oma saksa keelega veidi muljet avaldama (või oli tal lihtsalt hea tuju), igal juhul palus ta meilt e-pileteid ja pagasilipikuid näha tõestamaks, et me tõesti peame minema sinna, kuhu me väidame end minevat. Järgnes passikontroll, meeleheitlik jooksmine ja turvakontroll. Kui me lõpuks väravasse jõudsime, oli lennuki väljumiseni jäänud umbes 10 minutit. Aga meile ei tehtud enam mingeid takistusi – e-pilet ja pagasilipik olid ka seal täiesti usaldusväärsed tõendid. Ja tol hetkel tundus mulle, et ma pean tõesti oma 25 aastat püsinud arusaamu muutma hakkama – saksa ametnikud ei peagi alati olema paindumatud ja rangelt reegleid järgivaid. Hea õnne kohal võib kohata ka väga vastutulelikke ja lahkeid inimesi.
Namiibia lennujaam pakkus järgmise värvika elamuse. Kuna lennujaama saabub päevas umbes kümme lennukit, teevad ametnikud oma tööd täie tõsiduse ja ülima põhjalikkusega. Loomulikult valisime me saba, mida haldas Namiibia kõige põhjalikum piirikontrolliproua. Kuna aega meil oli, ei hakanud me kohe algul saba vahetama ning lõpuks, kui meie ees olid veel vaid mõned inimesed, oli see juba mõttetu. Kui järjekord lõpuks meieni jõudis, ei pidanud proua meid üldse kõnetamisvääriliseks. Küll aga jagas ta oma kommentaare kõrvalboksis istuva ametnikuga. Kõigepealt ei suutnud ta ära imestada, mis imelik viisa meil passis on. Ja tõesti, siinkohal tuleb mul nõustuda – Lõuna-Aafrika viisa näeb palju ilusam välja. Seejärel tekitas küsimusi meie päritolu. „Estonia?!?“ küsis ta kulmukergituse saatel oma naabrilt, kuid ka too ei tundunud geograafias eriti tugev olevat. Templi sain ma passi kahtlasest viisast ja veel kummalisemast päritolust hoolimata.
Flying always makes me cautious and airports are places where I hate to rush. I like it, when I have enough time to find my gate and I don’t need to worry when they decide to give me a strip-search at the security check. Therefore I was a bit anxious about our 50 minute break in Frankfurt for changing the planes. I got a bit more than a bit anxious as we got to the airport and learned that our flight will be delayed for half an hour. Luckily we found out that Air Namibia offers online check-in at their webpage, but as none of us was travelling with a printer, I hoped that boarding cards in pdf format are acceptable in high-tech Germany.
When we finally landed in Frankfurt, we had 40 minutes. We didn’t have any time to find the transfer check-in desk so we decided to risk it and hoped for understanding Germans.
We needed to do a lot of running as we also had to change the terminal and about 20 minutes before our plane was about to take off, we hit the first obstacle. Checking of the boarding cards. I arrived with my open computer and tried to explain to a guy in my best German that we have virtual boarding cards. He didn’t even take a look at them and told us to go to his colleague who had the barcode reader. That Turkish guy did have the machine, but as he saw my computer, he shook his head. No way. Still, I guess I must’ve impressed him with my great German (or he was just in a good mood), but he asked us to show him our e-tickets and baggage slips to prove that we have the right to pass him. After that we had to get through a passport and a security control, plus a lot of hectic running. When we finally reached the gate, we had about 10 minutes until the takeoff. It seemed almost impossible at that time, but we had made it! And at this point it really seemed to me that I have to change my firm beliefs of 25 years – the German officials don’t necessarily have to be strict and unable to look past the law. If you are lucky, you might run into some really kind and understanding people.
The airport in Windhoek offered us another very colourful experience. As the air traffic in Hosea Kutako is not tense and just about 10 planes land there every day, the officials do their job with great thoroughness. Surely we picked the queue that leaded us to the most thorough border control lady of Namibia. As we had enough time, we didn’t want to change the queue at first and when we had just a couple of people standing in front of us, it was already pointless. When we finally got to the lady, she didn’t pay us any attention, instead of it she had to share her comments with a fellow officer. At first she couldn’t figure out what kind of weird visa we had in our passports. (And here I really have to agree with her – the South African visa looks so much better.) After that she decided our country sounds strange. „Estonia?!“ she asked from her neighbour, but it seemed that he wasn’t much smarter in geography. Despite of the weird visa and nonexistent country, she still decided to let me to Namibia.
Kui me lõpuks Frankfurdis maandusime, oli meil aega 40 minutit. Transfeeri check-in laua otsimiseks ei jäänud enam võimalust, seega läksime välja riskile ja lootsime sakslaste mõistvale suhtumisele. Kuna me pidime muu seas ka terminali vahetama, oli jooksmist palju ja umbes 20 minutit enne lennuki plaanipärast väljumist olime me jõudnud esimese tõelise takistuseni. Boardingukaartide kontroll. Tormasin kõige ees, arvuti lahti, ja üritasin puki otsas istuvale mehele oma kõige paremas saksa keeles selgitada, et meie kaardid on virtuaalsel kujul. Ta ei heitnud neile pilkugi ning suunas meid oma noore kolleegi juurde, kellel olevat triipkoodilugeja. Tol türklasel oli see tõesti olemas, kuid arvutit nähes raputas ta pead. Ei saa. Siiski pidin ma talle oma saksa keelega veidi muljet avaldama (või oli tal lihtsalt hea tuju), igal juhul palus ta meilt e-pileteid ja pagasilipikuid näha tõestamaks, et me tõesti peame minema sinna, kuhu me väidame end minevat. Järgnes passikontroll, meeleheitlik jooksmine ja turvakontroll. Kui me lõpuks väravasse jõudsime, oli lennuki väljumiseni jäänud umbes 10 minutit. Aga meile ei tehtud enam mingeid takistusi – e-pilet ja pagasilipik olid ka seal täiesti usaldusväärsed tõendid. Ja tol hetkel tundus mulle, et ma pean tõesti oma 25 aastat püsinud arusaamu muutma hakkama – saksa ametnikud ei peagi alati olema paindumatud ja rangelt reegleid järgivaid. Hea õnne kohal võib kohata ka väga vastutulelikke ja lahkeid inimesi.
Namiibia lennujaam pakkus järgmise värvika elamuse. Kuna lennujaama saabub päevas umbes kümme lennukit, teevad ametnikud oma tööd täie tõsiduse ja ülima põhjalikkusega. Loomulikult valisime me saba, mida haldas Namiibia kõige põhjalikum piirikontrolliproua. Kuna aega meil oli, ei hakanud me kohe algul saba vahetama ning lõpuks, kui meie ees olid veel vaid mõned inimesed, oli see juba mõttetu. Kui järjekord lõpuks meieni jõudis, ei pidanud proua meid üldse kõnetamisvääriliseks. Küll aga jagas ta oma kommentaare kõrvalboksis istuva ametnikuga. Kõigepealt ei suutnud ta ära imestada, mis imelik viisa meil passis on. Ja tõesti, siinkohal tuleb mul nõustuda – Lõuna-Aafrika viisa näeb palju ilusam välja. Seejärel tekitas küsimusi meie päritolu. „Estonia?!?“ küsis ta kulmukergituse saatel oma naabrilt, kuid ka too ei tundunud geograafias eriti tugev olevat. Templi sain ma passi kahtlasest viisast ja veel kummalisemast päritolust hoolimata.
Flying always makes me cautious and airports are places where I hate to rush. I like it, when I have enough time to find my gate and I don’t need to worry when they decide to give me a strip-search at the security check. Therefore I was a bit anxious about our 50 minute break in Frankfurt for changing the planes. I got a bit more than a bit anxious as we got to the airport and learned that our flight will be delayed for half an hour. Luckily we found out that Air Namibia offers online check-in at their webpage, but as none of us was travelling with a printer, I hoped that boarding cards in pdf format are acceptable in high-tech Germany.
When we finally landed in Frankfurt, we had 40 minutes. We didn’t have any time to find the transfer check-in desk so we decided to risk it and hoped for understanding Germans.
We needed to do a lot of running as we also had to change the terminal and about 20 minutes before our plane was about to take off, we hit the first obstacle. Checking of the boarding cards. I arrived with my open computer and tried to explain to a guy in my best German that we have virtual boarding cards. He didn’t even take a look at them and told us to go to his colleague who had the barcode reader. That Turkish guy did have the machine, but as he saw my computer, he shook his head. No way. Still, I guess I must’ve impressed him with my great German (or he was just in a good mood), but he asked us to show him our e-tickets and baggage slips to prove that we have the right to pass him. After that we had to get through a passport and a security control, plus a lot of hectic running. When we finally reached the gate, we had about 10 minutes until the takeoff. It seemed almost impossible at that time, but we had made it! And at this point it really seemed to me that I have to change my firm beliefs of 25 years – the German officials don’t necessarily have to be strict and unable to look past the law. If you are lucky, you might run into some really kind and understanding people.
The airport in Windhoek offered us another very colourful experience. As the air traffic in Hosea Kutako is not tense and just about 10 planes land there every day, the officials do their job with great thoroughness. Surely we picked the queue that leaded us to the most thorough border control lady of Namibia. As we had enough time, we didn’t want to change the queue at first and when we had just a couple of people standing in front of us, it was already pointless. When we finally got to the lady, she didn’t pay us any attention, instead of it she had to share her comments with a fellow officer. At first she couldn’t figure out what kind of weird visa we had in our passports. (And here I really have to agree with her – the South African visa looks so much better.) After that she decided our country sounds strange. „Estonia?!“ she asked from her neighbour, but it seemed that he wasn’t much smarter in geography. Despite of the weird visa and nonexistent country, she still decided to let me to Namibia.
Vedas teil siis.. :) Mõistlikud inimised on alati väga teretulnud.
VastaKustutaAga... Ri ei jõudnudki seekord Eestisse:( Tema takistuseks ei olnud mitte printeri puudumine vaid puu, mis lennujaama sõitva rongi teele kukkus. Air Baltic ei olnud nii mõistev ja kuigi lennuk polnud veel õhku tõusnud, kui ta lennujaama jõudis, ei lubanud Air Balticu tüübid teda chek-in'i tegema.
Raisk ma ütlen!
Elagu m~istvad inimesed, eksole!!!